top of page

ברצלונה [3:3] אינטר- ניתוח משחק (שלב בתים ליגת האלופות, אוקטובר 22)



זה רשמי, אחרי 3-3 מטורף בין ברצלונה לאינטר בקאמפ נואו ברביעי האחרון- ברצלונה תלויה בויקטוריה פלזן כדי להעפיל לשלב הנוקאאוט של ליגתת האלופות. האם אחרי קיץ כל כך מרשים והמון אופטימיות מפתיחת העונה ברצלונה תמצא את עצמה עונה שנייה ברציפות בליגה האירופית?


"ליגת האלופות מתאכזרת אלינו" פתח צ'אבי. "אבל במחצית השנייה עשינו טעויות. השער הראשון היה טעות ברורה בקו ההגנה. כדורגל הוא משחק של טעויות והעניין הוא למזער אותן. היו לנו כמה טעויות רציניות שעלו לנו ביוקר." סיכם המאמן הספרדי המאוכזב.


הרכבים סטטיסטיקות







ברצלונה עם הכדור

הכנסת שחקנים בין הקווים

צ'אבי העמיד את ברצלונה במערך 4-3-3 הקבוע שלו, הרעיון שלו בבילד אפ היה להשתמש באלונסה כמגן היותר נסוג ולבנות את המהלכים שלו עם קו שלוש מאחור כאשר סרג'י רוברטו מתפקד בעמדה גבוהה ופנימית יותר בזמן שראפינה מחזיק את הקו. פדרי אוטומטית נמשך מעמד קשר 8 ימין לעמדה 10 בזמן שגאבי מבצע תפקיד דומה לזה של סרג'י רוברטו בצד השני יחד עם דמבל שמחזיק את קו השני. כך נוצר מצב בו ברצלונה מחזיקה בלפחות שלושה שחקנים המתמקמים בין הקווים בתעלות מערך ההגנה של אינטר (5-3-2).


ניצול התעלות הפנימיות

במחצית הראשונה ברצלונה שיחקה במחצית המגרש של אינטר נגד בלוק נמוך ואגרסיבי של הנראזורי. היא הייתה מסוכנת יותר כאשר תקפה דרך האמצע והצליחה לחדור את קו ההגנה הראשון דרך האמצע ולהוציא את שתי החלוצים מהמהלך. זה גרם לשלישיית הקישור להצתופף למרכז מה שיצר שטחים בתעלות בין המגן לבלם אותם ניצלו גאבי וסרג' רוברטו כאשר דמבלה וראפינה מקבלים המון שטח לפעול כשהם נצמדים לקו. התבנית הזאת הייתה התבנית העיקרית שעזרה להם לתקוף את רחבת איננטר שהגנה עליה בצורה מעולה עד שאוסמן דמבלה כבש שער מבישול של סרג'י רוברטו שניצל את התעלה שבין המגן לבלם.


יותר אגרסיביות בצד שמאל במחצית השניה

אלונסו שיחק תפקיד הרבה יותר משמעותי בהתקפה במחצית השנייה במיוחד לאחר שאינטר עלתה ליתרון. גאבי ודמבלה שמרו על המיקום שלהם מהמחצית הראשונה כאשר אלונסו הצטרף אליהם במטרה ליצור יותר עומס באגף הזה. בארלה נמשך אוטומתית ללחוץ את אלונסו ואז נוצר שטח למסירה בשביל פדרי שמר גם הוא על עמדת ה10 לאורך רוב המשחק. זה עבד בצורה הטובה ביותר כאשר לבנדובסקי נצמד לשקריניאר מה שמנע ממנו לצאת לפדרי. ההתקפות מצד שמאל הובילו בסופו של דבר לגול המשווה של לבנדובסקי כאשר אינטר מציבה את כל 11 השחקנים שלה בשליש הנמוך כדי לנסות להפחית את מספר הניסיונות בעיטה של ברצלונה לשער.


שינוי מערך מאוחר

צ'אבי ערך מספר שינויים במהלך המחצית השנייה. אינטר עברה למערך 5-4-1 הגנתי ישר אחרי שער היתרון של לאוטרו מרטינז, לבנדובסקי הצליח להשוות את המשחק ל2-2 מה שנתן את האות לשינוי המשמעותי ביותר שצ'אבי ערך במשחק. ברסה עברה למערך 4-4-2 כאשר המחליפים, באלדה וקסייה נכנסו לעמדות המגנים ועבדו יחד עם אנסו פאטי ודמבלה על הקו. באמצע שתי הפיבוטים היו דה יונג ופדרי כשפראן טורס נכנס לעמדת החלוץ השני לצד לבנדובסקי. למרות הנגיחה הדרמטית של לבנדובסקי בדקה ה96 שסיימה את המשחק בתיקו, נראה כי השינויים של צ'אבי לא עזרו לברצלונה לשבור את המערך המאוד הגנתי וצפוך של אינטר.


אינטר עם הכדור

שתי פיבוטים ובראלה גבוה

סימונה אינזאגי סידר את אינטר במערך 3-5-2 עם הכדור כששתי הווינגבקים, דאמפריס הימין ודימארקו בשמאל. האקן צ'לאנגלו שימש כקשר האחורי ביותר כאשר הנריק מאחטיריאן יורד לצידו לאורך לדקות ארוכות במשחק, בזמן שבארלה תופס עמדה גבוהה יותר מהעמדתה שלו על הנייר. בארלה היה יעיל בהתקפות המעבר כשבדרך כלל הוא נצמד לתעלה הימנית לצד דאמריז, בזמן שדז'רקו ומרטינז מושכים קשרי האמצע של ברצלונה.


צד שמאל לא אפקטיבי

בעקבות העמדה הגבוהה של ברלה לצד דאמפריז בצד ימין של ההתקפה, דימארקו היה הווינג בק הנסוג יותר. בעקבות כך כאשר סרג'י וברטו יצא ללחוץ אותו, דז'קו נצמד אל גרסיה ויצר שטח גדל בין רוברטו לשאר חוליית ההגנה אותו התקשתה אינטר לנצל בעקבות המיקום הנמוך של מחטיריאן כקשר פיבוט נמוך לצד האקן.


שיפור תנועות בשליש האחרון

הגול הראשון של אינטר הגיע לאחר שששיפרה את הקומבנציות בצד שמאל של המגרש שלה. מרטינז מושך שמאלה כי לייצר מהלכים על הקשר הנסוג והווינגבק. דז'קו נשאר גבוהה בשליש האחרון קרוב למהלך ונצמד לפיקה, מה שמאפשר לבארלה לנצל את השטח שבגב של פיקה ולקבל כדור נהדר מבסטוני, הבלם השמאלי שעלה גבוהה כדי להשפיע על המהלך בשליש האחרון.


רוצים עוד פוסטים מהסוג הזה? ספרו לנו בתגובות!
















35 views0 comments

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page