top of page
Writer's pictureItay Shitrit

דו״ח סקאוט: ׳אמבפה מחוף השנהב׳ דוד דטרו פופאנה

 

כשחקן צעיר שרק חגג חגג 18, וחוזר על ידי כמה קבוצות אירופיות, דוד דטרו פופאנה חתם במולדה הנורבגית בהעברה חופשית בתחילת שנת 2021. הוא כונה על ידי התקשורת ׳אמבפה האייבורי׳ והגיע מאקדמיה דה פוט אמאדו דיאלו, קבוצה מעבדיג׳ן- בירת חוף השנהב.


פרופיל:

גיל: 19 (22.12.2002)

לאום: חוף השנהב

גובה: 1.81

משקל: 82

רגל חזקה: ימין


הצפיות היו מאוד גבוהות מהכישרון הצעיר, והם אפילו התעלו כשכבש שער במשחק הבכורה שלו בשלב שמינית גמר הליגה האירופית נגד הופנהיים. בכלל התחלתו בענקית הנורבגית הייתה מאוד חיובית כשהוא מוסיף עוד שלושה הופעות מרשימית כמחליף באותו מפעל. הכל היה מוכן בשביל השחקן להתחיל לדרוס את הליגה הנורבגית בעזרת היכולות הטכניות והפיזיות המרשימות שלו. אך למרבה הצער, זה ממש לא קרה.


למרות שלא סבל מיותר מידי פציעות, פופאנה לא הצליח לכבוש אפילו לא שער אחד בכל שנת 2021 בליגה הנורבגית והוגבל למספר נמוך של 304 דקות בלבד כל העונה. דברים החלו להשתפר בשביל החלוץ ב2022 בה הצליח לכבוש שערים גם בליגה וגם באירופה. בכל מקרה החלוץ הוא חידה, לרגעים הוא מציג יכולת של כישרון ברמה עולמית ולרגעים מראה עד כמה זה עדיין לא שם.


חשוב לזכור, פופאנה יחגוג 20 בדצמבר הקרוב והוא עדיין טאלנט צעיר ובוסרי שיש לו עוד המון לאן להתקדם. הציפיות והייפ שנוצר סביבו גרמו לו מעט לאכזב, כמו בהרבה מקרים אחרים. רוב הקריירה שלו הוא שיחק כחלוץ המרכזי של מולדה. הוא מתאים לשחק גם בשתי האגפים, אך בעקבות העבודה שמולדה משחקת במערך עם שתי ווינגבקים ושתי חלוצים, הוא ממלך את תפקיד החלוץ השני במערך- חלוץ הצל.

 

יכולות פיזיות וטכניות מעולות

היכולות האתלטיות שלו מעולות. המהירות והתאוצה שלו הן החוזקות העיקריות שלו ומאפשרות לו לחלוף על פני רוב היריבים שלו. הוא לא הגבוהה שבחלוצים, אך לא חסר לו כוח והוא יכול להיות מיסמאץ׳ פיזי לכמה שחקני הגנה. תוסיפו לזה יצירתיות, יציבות ושיווי משקל מצוינים וקיבלתם שחקן עם סט יכולות שמתאים לטופ העולמי.


כדור ארוך לעבר פופאנה. הוא משתלט על הכדור על מגן בעזרת הכוח שלו. בתמונה השנייה ניתן לראות שהוא מסתובב בעזרת התאוצה והמהירות שלו ופותח לעצמו את המגרש בדרך להתקפה מסוכנת.

 

סיומת בעייתית

יש עדיין המון עבודה בכל הקשור ליכולת של החלוץ הצעיר מחוף השנהב לנצל את המצבים שלו. יש לו את מדד הXg (שערים צפויים) השני בליגה עם 11.85, במקום בראשון נמצא מלך השערים של הליגה, אמהל פלגרינו. בכל מקרה הוא הצליח לכבוש עד עכשיו 9 שערים בלבד שזה כמעט 3 שערים פחות מהשערים הצפויים שלו. זה מאכזב אך לא אסון. פופאנה הוא שחקן שמגיע לכמה מצבי הבקעה במשחק, שזה תכונה מעולה בפני עצמה.


בזמן שנכתב הפוסט יש לו את מספר הבעיטות הגבוהה ביותר בליגה (60) אחרי 23 מחזורים. 48.3% מהבעיטות שלו הלכו למסגרת, נתון לא רע בכלל. יש רק שמונה שחקנים שמחזיקים באחוז גבוהה יותר בליגה, לצערו של החלוץ הצעיר זה לא מתורגם למספיק שערים. הוא ממוקם חמישי בליגה במאבקים התקפיים (מצבים בהם מנסה לגבור על מגן במצב של שליטה מלאה על הכדור) עם 19.53 כאלה פר משחק, ב36% הצלחה. בנוסף לזה הוא מצליח ב53% מהדריבלים שלו, נתונים מעולים לשחקן בעמדה שלו.

מפת הבעיטות של דוד טטרו פופאנה ב12 החודשים האחרונים
 

לסיכום אני חושב שפופאנה נמצא בדרך הבטוחה והנכונה ביותר בשבילו. מולדה משחקת העונה בקונפרנס ליג מה שמאפשר לו במה אידיאלית בשבילו להראות הכישרון ולשפשף את הבנת המשחק שלו. הוא מגיע להמון מצבים של אחד על אחד אך לעיתים טועה בטיימינג של הבעיטה ועוזר לשוער לכסות יותר חלקים מהשער, זה דבר שאפשר לעבוד עליו ובמידה וזה יקרה- השמיים הם הגבול עבור אמבפה מחוף השנהב.

66 views0 comments

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page