top of page

איזון וגמישות התקפית - ריאל בטיס תחת הדרכתו של דון מנואל

 

לאחר שהוביל את ריאל בטיס לאחת העונות הטובות ביותר שלה בזמן האחרון, כשהיא מסיימת במקום החמישי המרשים ומוסיפה זכייה בקופה דל ריי - מנואל פלגריני פתח גם את העונה במומנטום מאוד חיובי. הבטיקוס יושבים כרגע במקום השלישי, אחרי ריאל ובארסה, כשהם מנצחים בחמש מתוך שבעת המשחקים הראשונים של העונה בליגה ועוד שלוש משלוש באירופה, האחרן שבהם אתמול (חמישי) על רומא המצויינת של מוריניו.


העומק המעולה של הסגל, שילוב של שחקני נוער ושתי הכוכבים הגדולים שלו- נאביל פקיר וסרחיו קנאלס יוצרים תמהיל שאמור להוביל את הקבוצה למקום שמוביל לליגת האלופות לאחר שהחמיצו אותו במחזורים האחרונים של העונה שעברה.


עם טקטיקה מסקרנת וכשהיא תמיד מהנה לצפייה, נראה שמנואל פלגריני מצא את הפורמולה המנצחת כדי להוציא את המיטב מכל אחד ואחד בקבוצה שלו. אז איך זה בתכלס קורה? בוא ננסה להבין.

 

משחק בילד-אפ

בדרך כלל מנואל פלגריני מעמיד את הקבוצה שלו במערך 4-2-3-1 שמספק להם את הפלטפורמה הטובה ביותר להיות כוח שכדי להיזהר ממנו בלה ליגה. הוא דורש משחקניו לשחק מאחור כמה שאפשר, להיות סבלניים עם הכדור ולחכות עד מציאת נקודת תורפה בהגנת היריבה.


בדרך כלל הוא משאיר את המגנים שלו בעמדה עמוקה במהלך בניית המשחק כשאחד מהפיבוטים, ווילאם קראבליו וגואידו רודריגז יורד לעזור לעזור. הם מצוינים בחלוקת הכדורים לפיבוטים, יצירת עליונות מספרית ומיקומית ומתיחה של מבנה הלחץ של היריבה.


גואידו רודריגז יורד לקו הראשון כדי ליצר יתרון מספרי של 3 על 2.

הנוכחות של קנאלס ופקיר בקבוצה היא הגיים צ'יינג'ר עבור ריאל בטיס. השניים מנצלים עעד תום את החופש שמאפשר להם מנואל פלגריני לסרוק את המגש ולנוע בחופשיות כדי ליצור יתרנות באיזורים במגרשם ולקדם את הקבוצה. השניים התברכו בתזמון אדיר של התנוועות שלהם והם הלב הפועם במערך של דון מנואל פלגריני. כשהם יורדים בחוכמה לאיזורים מרכזיים במגש, מחברים התקפת מהחצאי שטחים או פועלים בין הקווים מול קו ההגנה האחרון של היריבה- הם מחדירים חיות למשחק ההתקפי של בטיס.


סרחיו קנאלס עושה תנועה כדי ליצור יתרון מספרי בצד ימין של ההתקפה

בנוסף, המון פעמים יורדים השניים לקבל את הכדור בעמדה של מגן כדי לקבל יותר זמן לפעול, להכתיב את קצב הקצב ולנהל את המשחק מאחור. התנועה שלהם הופכת את המערך של בטיס להפוך לגמיש, לא צפוי ואסימטרי וגורמת ליריבות שלהם לתהות מי צריך לשמור אותם בכל איזור במגרש.


עוד שחקן חשוב מאוד במערך הוא בורחה איגלסיאס המצויין. האופן שבו בוא עושה תנועה לאחור כדי לפנות שטחים מאחורי הגנת היריב לשחקנים כמו- חואנמי ולואיס אנריקה, גובל בשלמות. ולא רק, איגלסיאס בא לידי ביטוי בהשתלטות על כדורים ארוכים וכדורים חוזרים, נוכחות מצויינת ברחבה וצנועה חכמה ללא כדור.


משחק אגפים

עוד אחד האלמנטים המשמעותיים במשחק ההתקפה של בטיס הוא משחק האגפי המשובח שלה. בכל אחד מהאגפים יש שחקקן שנצמד לקו כדי למתוח ת מבנה ההגנה של היריבה. בצד שמאל זה בד''כ אלכס מורנו המצויין, הספדי בן ה29 ניחן ביכולת טכנית מעולה לגבור על מגנים ב1 על 1 ולספק כדורי רוחב איכויים לאיגלסיאס וחבריו ברחבה. כדי לפנות למורנו כמה שיותר מרחב פעולה באגף, הווינגר השמאלי (חואנמי/ רודרי סנצ'ס) ימקם כמעין מספר 10 בחצי שטח השמאלי.


בגף הימני לעומת זאת זה עובד טיפה שונה. הווינגר הימניי- הנריקה בדרך כל יהיה זה שיספק את הרוחב להתקפה באמצעות הצמדות לקו. כתוצאה מכך המגן הימני יעשה המון חיתוכים בין המגגן לבלם ויתמקם בעמדה מרכית יותר בהתקפה.


משחק הגנה + לחץ

הגענו לחלק בו הקבוצה הכי פחות מבריקה, בעיקר בגלל העובדה ששולחת המון שחקנים קדימה- משחק ההגנה. שקני מרכז השדה שלה לפעמים מציגים פסיביות ומתקשים להתמודד עם עומס במרכז, מה שמוביל לזה שהיא חשופה להתקפות מעבר. ועדיין משחק הלחץ שלה מאודד איכותי, כשהיא נצמדת באופן מוחלט למבנה לחץ של 4-2-3-1/4-4-2, המטרה של בטיס היא לחסום את מרכז המגרש ולהוביל את היריבה לאגפים- שם היא מפעילה את הלחץ ומשתמשת בקו החוץ כמגן נוסף.


מבנה הלחץ שלהם הוא אלכסוני כפי שניתן לראות בתמונות מטה ומטרתו לחסום זוויות מסירה למובילי הכדור של היריבה. פלגיני שם דגש על שמירה של איזורים עמוקים לחתוך קווי מסירה לשחקנים מרכזיים ולהשתמש במסירה למגן או ווינג כטריגר להפעלת לחץ.


עוד אחד מהאספקטים המרכזיים במשחק הלחץ הוא העבודה שעושים הבלמים בלעקוב אחרי שחקני ההתקפה שיורדים לקבל כדור מאחור. הבלמים מנסים למנע מהשחקן להסתובב ולשלוט עליו באופן מוחלט במטרה למנוע מהמהלך. להתחיל ממש בהתחלה. המטרה שלהם היא להחזיר את הכדור כמה שיותר מהר וכמה שיותר גבוהה במגרש לאחר איבוד כדור.


סיכום

כשהוא פותח את עונתו השלישית בבניטו ויימרין המטרה של דון מנואל המרגש היא לקחת את בטיס חזרה לליגת האלופות לראשונה מאז עות 05/06, כמעט 20 שנה. בטיס שמרה על השלד החזק שלה בעיקר בחלק ההתקפי ונראה שלאחר שנתיים שמראה גרף שיפור מתמיד היא נראת מוכנה לעשות את הצעד דיה ולהיכנס לארבעת הגדולת של ספרד, דעתכם?


53 views0 comments

Opmerkingen


Post: Blog2_Post
bottom of page