top of page

ליברפול [1 : 0] מנצ'סטר סיטי- This is Aenfield

Updated: Oct 20, 2022

ליברפול שמה בצד את כל הבעיות ההגנתיות שלה העונה מאחוריה כדי להנחיל הפסד ראשון למנצ'סטר סיטי העונה בפרמייר-ליג ורשמה בעצמה ניצחון ליגה ראשון מאז ה31 באוגוסט. אחרי מחצית ראשונה עוצרת נשימה אבל חסרת שערים, הגיע בעיטה של פיל פודן שהכניע את אליסון והעניק יתרון 1-0 לתכולים ממנצ'סטר. לצערם של פפ וחניכיו השער הזה נפסל לאחר שאנטוני טיילור התבקש לגשת למסך ה-VAR כדי לבחון עבירה של ארלינג האלאנד על פאביניו, שקרתה בתחילת המהלך ונראיתה גבולית. רבע שעה לאחר מכן, במקום להוביל 1-0, מצאה את עצמה מנצ'סטר סיטי בפיגור 1-0. כדור ארוך נשלח מכיוונו של אליסון, הכדור הגיע לקאנסלו בגובה בזמן שסלאח עט לכיוונו ומצליח לחטוף לו את הכדור בדרך ל1 על 1 קר רוח מול אדרסון. ליברפול הצליחה לשמור על שלוש הנקודות בזמן שנותח תחת אווירה אנפילדית קדחנית ועצבנית, כשיורגן קלופ מקבל אדום ישיר לאחר תגובה חריפה על עבירה חריפה שלא נשרקה על סלאח.

"אתה צריך לשחק עד הגבולות שלך ומעבר" אמר קלופ לאחר המשחק. "התגוננו בצורה מאורגנת היטב אבל גם עם המון תשוקה, סגרנו את החורים הנכונים ונאבקנו באיזורים הנכונים. הצורה בה התגוננו בתוך הרחבה ובמיוחד ברחבת החמש, הייתה ללא ספק מעוררת השראה" הוסיף המאמן המנצח.


"השופט דיבר עם העוזר שלי ועם יורגן לפני המשחק ואמר שהוא לא הולך לשרוק על עבירות אלה אם כן הן ברורות לגמרי" טען המאמן הספרדי המאוזב בחדר הראיונות בהקשר לגול שנפסל לקבוצתו. "לאורך המשחק השופט כל הזמן אמר 'תמשיכו לשחק' עד שזה הגיע לגול שלנו. אבל לא בגלל זה הפסדנו את המשחק. אף אחד לא יודע מה היה קורה, אבל אלו היו רגעים שהיינו במומנטום ושליטה. לאחר מכן, הגיע הטעות והפסדנו את המשחק."


בפוסט הזה ניתן לכם שלוש נקודות על שיטת המשחק של כל קבוצה עם הכדור- תהנו!









ליברפול עם הכדור

הלחץ של סיטי והתפקיד של פירמינו בבילד-אפ

יורגן קלופ. העמיד את ליברפול במערך 4-2-3-1 כשהכדור ברגלים שלה, עם פאביניו וטיאגו כשני הפיבוטים שלו במרכז השדה. הארווי ודייגו ז'וטה מתפקדים כשתי הכנפיים. זה אפשר למארחים להשתמש בסלאח בעמדה הרבה יותר מרכזית ממה שתפקד עד כה העונה כשפירמינו משחק כמספר 10 מאחוריו. הסיטיזנס לחצו גבוהה ושני קשרי ה-10 גונדואן ודה בריינה לחצו על שני הבלמים וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז (תמונה למטה). האלנד תופקד בין שתי הפיבוטים כשקאנסלו ופיל פודן לוחצים את את מילנר ורוברטסון. פירמינו ירד במהלך הבילד-אפ בין שתי הפיבוטים ברנרדו סילבה ורודרי, כשהם מצדם מוכנים לצאת אל שתי הפיבוטים של ליברפול ברגע שמתאפשר. ברגע שפרימינו קיבל את הכדור בין הקווים ליברפול בדרך כלל השתמשה בתנועות של דייגו ז'וטה מהאגף פנימה כדי לקדם את הכדור לחלק המגרש של סיטי.


שימוש בשחקני האגף כדי ליצור שטחים בהתקפה

ליברפול החלה להשתמש בטיאגו לצד ואן דייק כדי לשבש את המיקום של שתי הפיבוטים של סיטי במשחק הלחץ. ז'וטה ופירמינו החליפו מקומות בינהם כדי למשוך עוד עניין מהגנת התכולים בצד שמאל של המגרש. הארווי אליוט שתופקד כשחקן כנף ימין עם רגל הפוכה משך גם הוא לכיוון הכדור כדי לאפשר תנועת עקיפה של מילנר, מה שאפשר לואן דייק למסור אליו מסירה ארוכה מעל כל מבנה הלחץ של סיטי כדי להתקדם במהירות לשטח המגרש שלה.


מסירות מוקדמות לשחקני ההתקפה

הבילד אפ המהיר והישיר מסביב ללחץ של סיטי עזר להם למצוא את שחקני ההתקפה שלהם מוקדם יותר במחצית השנייה. התפקוד הקדמי יותר של ברנרדו סילבה במחצית השנייה גזל מהאורחים את האנרגיה והלחץ שלו מעל קו ההגנה של סיטי. במקומו, נאלץ אחד משלישיית הבלמים לקפוץ ללחץ מעל קו ההגנה מה שאילץ את קאנסלו לכסות אחורה במהירות כשנוצרו מצבי 3 על 3 נגד שחקני ההתקפה של ליברפול (תמונה למטה). ריצות לעומק של סאלח וז'וטה יצרו בעיות בהגנת סיטי כששתיהם הגיעו למצבים מעולים להעלות את ליברפול ליתרון. ליברפול לא הצליחה לבנות את המשחק מאחור יותר מידי נגד סיטי אך בהחלט הגנה מעולה וידעה לספק לחלוצים שלה את הכדורים האופטימלים למתפרצות.


מנצ'סטר סיטי עם הכדור

קידום הכדור מהאגפים במערך שלושה בלמים

ברגע שהצליחה סיטי להחזיק, העמיד פפ את חניכיו במערך 3-4-2-1. ז'ואאו קאנסלו קפץ עמדה לעמדת הווינגבק הימני כשבצד השני ממלא את התפקיד פיל פודן. ברנרדו סילבה ורודרי שיחקו כשתי פיבוטים במרכז השדה בזמן שמעליהם משחקים גונדואן ודה בריינה כשתי קשרי 10 מאחורי ארלינג הולאנד. סיטי ניסתה לבנות את ההתקפות שלה מסביב למבנה ההגנה של ליברפול, שהגנה במבנה 4-4-2 קווים . גונדואן או דה בריינה עשו תנועות אחורה כדי למשוך את אחד משתי הפיבוטים של ליברפול. בעקבות כך, קשרי האגף נאלצו להצתופף למרכז כדי לכסות את השטח מה שהותיר את קאנסלו ופודן במצבי אחד על אחד צמוד לקו עם המון שטח לפעול.


מאבק נגד התקפות מעבר

הקרב הטקטי העיקרי במחצית הראשונה היה בין שלישיית הבלמים ושני קשרי הפיבוט של סיטי, נגד התקפות המעבר המסוכת של הרביעייה הקדמית של ליברפול- דייגו ז'וטה, פירמינו, הארווי אליוט וכמובן מוחמד סלאח. ברגע שהאורחים זכו בכדור ושברו את הלחץ הנגדי הראשוני והאינטנסיבי של סיטי היא יצרה המון בעיות להגנה שלה. אך במידה וסיטי הצלחה להחזיר את הכדור בלחץ הנגדי הראשוני, היא ניסתה להעביר את הכדור להולאנד שעשה תנועה בין התעלות בהגנת ליברפול, מה שהכריח ת וירג'יל ואן דייק וג'ו גומז להיו מרוכזים עד הרגע שהם יצאו מהאצטדיון.


שינוי התפקוד לברנרדו במחצית השנייה

במחצית השנייה גווארדיולה החליף בתפקידים של גונדואן וברנרדו סילבה, הראשון עבר לשחק כחלק מצמד הפיבוטים האחורי והשני כמספר 10 שמאייש את הערוץ השמאלי-פנימי מתחת להולאנד. השינוי נתן לסיטי שחקן שלוחץ בצורה טובה ואנרגטית יותר, ויכול להוביל את הכדור קדימה ולקשר מהלכים בין הלאנד לפודן- ממש כמו בשער של פודן שנפסל (תמונה למטה). אך בופו של דבר ככל שהתפתחה המחצית חסרון של בנרדו מעל השלישייה האחרויות פגע ביכולת של סיטי להגן נגד מתפרצות.





8 views0 comments

コメント


Post: Blog2_Post
bottom of page